![]() | |||||||
![]() | |||||||
Bengt Emil Johnson: Tekst-lyd-kompositioner Leif Nylén: Hvordan ser den konkrete poesis udvikling efter midten af 1960'erne?
| |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() | |||||||
Lars-Gunnar Bodin er født i Stockholm i 1935 og uddannet komponist og grafiker. I perioden 1956-60 studerede han traditionel komposition hos Lennart Wenström, men var tidligt interesseret i nye elektroniske musikeksperimenter og intermediaformer. I 1961 opholdt han sig i Darmstadt og modtog undervisning af blandt andre Ligeti og Stockhausen. Han debuterede med egne elektroniske kompositioner på Fylkingen | |||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | |||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Siden debuten har Bodin spillet en centrale rolle i udviklingen af intermediakunst i Sverige og har opført sine lydværker - ofte 8-kanalers lyd og med en række andre effekter - i sammenhæng med både dans, sang, film- og lysbilledvisning. Til Svischantologien Lars-Gunnar Bodin er kendt for værker som Clouds (1976), For Jon - fragments of a time to come (1977) og Wonder-void (1990). Kompositionen Bob, the Life Manager blev i 1997 valgt af Sveriges Radio som repræsentant ved den internationale radiokunstkonkurrence Prix Italia. På det amerikanske Ubuweb | ||||
Semikolon; Dag Knutson in memoriam | ||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||||
![]() | ||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |