![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Leif Nylén: Hvordan blev den konkrete poesi modtaget af sin samtid?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sammen med blandt andre Leif Nylén var Mats G. Bengtsson med til i 1969 at danne popgruppen Gunder Hägg "Den elektriske teknologi har udstrakt vores centralnervesystem til at favne globalt. Den elektroniske tidsalder, som netop er begyndt, karakteriseres af en mekanisk/teknologisk simulation af vore tankeprocesser. At disse medier har forandret vor tilværelse så radikalt, skyldes, at den medieformidlede information snarere er en funktion af det enkelte mediums specielle form end af afsenderens oprindelige hensigter/idéer. Vi er involveret så intenst i (og fikseret af) disse "eksterne sanseorganer", at vi ikke kan undgå at tilpasse vores tankegange og idéer efter dem". | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() |
I artiklen beskriver Bengtsson, hvordan "specialiseringen", som han kalder det, ophører med informationssamfundet. Grænserne mellem udtryksformer er ikke længere så tydelige - "Torsten Ekboms Signalspelet | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||||
![]() | ||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |